مراحل شستن فرش ماشيني در خانه

در اين وبلاگ درباره نكات و اصول نگهداري فرش ماشيني و نحوه نگهداري آن مطالب پست مي شود

۵۲ بازديد

مراحل شستن فرش ماشيني در خانه

شستن فرش ماشيني


مراحل نگهداري فرش ماشيني نسبت به نوع طرح و رنگ زمينه همراه با نوع شانه آن متفاوت است كه خانم هاي ايراني براي بالا بردن ماندگاري فرش آن را در نظر داشته باشند. زيرا هيچ چيز بدتر از اين نيست كه مهمان پس از ورود به خانه ما، فرش لكه دار يا كثيف شده است. در اين مقاله كوتاه مي خواهيم شما را با نحوه شستن فرش ماشيني آشنا كنيم.

 

متشخصان شستشوي فرش ماشيني در همه جاي ايران ممكن است خدمات داشته باشند، ولي شايد فرش شما، يك فرش نفيس و قيمت باشد و نحوه شستن آن براي شما بسيار مهم باشد تا به فرش آسيب وارد نشود. به شما پيشنهاد مي كنيم حتما آن را به يك مركز شستشوي فرش بسپاريد.

 

نكته اول: هنگام تميز كردن فرش ماشيني از آب زياد گرم استفاه نكنيد.زيرا به فرش شما آسيب خواهند رساند و ممكن است به فرش ماشيني شما آسيب جدي وارد كند و رخ نمايي اوليه را ديگر نداشته باشد. نحوه شتستن فرش ماشيني 1200 شانه گل برجسته و 700 شانه باهم متفاوت است.

اگر روي فرش شما لكه قهوه وجود دارد و مي خواهيد آن را از بين ببريد، اين كار بسيار آسان، زيرا مي توانيد از يك حوله خشك براي جذب بيشتر لكه قهوه استفاده كنيد تا به عمق نخ فرش نرسد و بعد با حوله مرطوب يا نرم دار براي از بين بردن بقيه لكه استفاده كنيد.

قبل از شستن فرش بايد آن را با جارو برقي تميز كنيد تا آشغال ها و كثيفي هاي موجود در لابه لاي نخ هاي فرش تميز شود.

مرحله دوم: فرش را با يك شيلنگ با آب ولرم خيس كنيد تا آب به عمق نخ هاي فرش نفوذ كند و در اصطلاح فرش سنگين شود.

در مرحله سوم: مواد شوينده فرش را در يك سطل با آب ولرم مخلوط كنيد و بگذاريد كاملاً كف كنيد و آن را روي سطح فرش بريزيد بعد مدتي به سمت خواب فرش، به آرامي طي بكشيد.

آخرين مرحله: فرش را مجدد آبكشي كنيد و آن را از يك دار يا زير مستقيم نور آفتاب پهن كنيد.

اميدواريم از اين مقاله كوتاه به سوالات شما پاسخ داده باشيم، اگر سوالي داريد مي توانيد در بخش نظرات به ما اعلام كنيد يا با همكاران ما در سايت ديجي فرش تماس حاصل فرماييد تا شما را نسبت به نوع فرش ماشيني كه داريد شما راهنمايي كنند.

منبع: ديجي فرش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.