فرش افشان، فرش ماشيني

در اين وبلاگ درباره نكات و اصول نگهداري فرش ماشيني و نحوه نگهداري آن مطالب پست مي شود

۱۲ بازديد

در فرش افشان سلطنتي هم مانند انواع فرش افشان، ترنج مياني در وسط فرش حذف شده است. در فرش كاشان طرح افشان طراحان نقشه فرش تصميم به حذف ترنج از مركز فرش گرفتند و اين طرح چشم نواز به وجود آمد. طرح افشان فرش كاشان به دليل حذف ترنج از وسط فرش، آزادي بيشتري به چيدمان دكوراسيون خانه مي دهد و افراد به راحتي مي توانند وسايل خود را در اطراف فرش بچينيد. وجود زمينه فيلي در زمينه فرش افشان باعث چرك تابي زياد و دير كثيف شدن فرش مي شود. اين نوع فرش با پس زمينه فيلي و استفاده از نخ اكريليك هيت ست شده يكي از باكيفيت ترين و كم آلرژي ترين فرش ­ها بوده و تنوع بالايي در طرح و نقش نيز دارد. و نخ به كار رفته از جنس مرغوب و نوع اكريليك هيت ست بوده كه در سايز هاي ۶، ۹، ۱۲ و ۲۴ به فروش مي ­رسند.

{فرش افشان كرم|قيمت فرش افشان درباري كاشان|فرش افشان سلطنتي زمينه كرم}

فرش طرح افشان سرمه اي فرش هاي اكريليك جزو فرش هاي ضد حساسيت و بدون پرزدهي به حساب مي آيند. نقوش گل هاي ختايي و گل هاي كوچك در كنار هم به زيبايي بافته شده است . اين فرش زيبا متشكل از 10 رنگ است كه به زيبايي در كنار هم قرار گرفته اند. يكي از زيبا ترين نقشه هاي فرش معرفي شده در سال 1398 نقشه اي زيبا به سبك فرش هاي افشان به نام باغ گل است كه 1200 شانه و تراكم 3600 و توسط سيستم پيشرفته HCIX2 در صنايع نساجي فرش كاشان تهيه شده است . تمامي مشخصات فرش كاشان 700 شانه طرح افشان درباري مانند تعداد شانه، تراكم بافت، نام نقشه و … فرش 700 شانه ماشيني طرح افشان دريا با تراكم 2550 است. با سابقه 50 سال در صنعت فرش ماشيني ايران امروزه با هدف تامين نيازهاي اقشار مختلف جامعه توليدات فرش 1500شانه ، 1200 شانه ، 1000 شانه و 700 شانه را با بالاترين تكنيك توليد و استفاده از مرقوبترين الياف الماني و تركيه .

و ابعاد 6 متري ، 9 متري و 12 متري به صورت معمول براي آن توليد مي شود . فرش 1200 شانه طرح گل افشان زمينه اطلسي گل برجسته كاشان با ضمانت نامه 5 ساله قالي كاشان به خريداران تحويل داده مي شود. قالي افشان دلربا 700 شانه تراكم 2550 ، با درجه يك ترين كيفيت و عالي ترين بافت فرش ماشيني به قيمت توليدي . علاوه بر اين، طرح افشان يك نقشه كلاسيك است. يكي از طرح هاي خاص و پرطرفدار فرش كاشان، فرش گلريز افشان است كه از انواع فرش كلاسيك به شمار مي آيد. بنابراين اين مدل فرش پيشنهاد خوبي براي خريداراني است كه فضاي خانه آنها كوچك مي باشد. در چله هاي تار فرش گل افشان كاشان ازپنبه و پلي استر با نمره هاي ۳۰/۴ و ۳۰/۵ براي كيفيت بهتر فرش استفاده شده است. در خريد فرش از قالي كاشان ضمانت كيفيت 5 ساله را به همراه فرش دريافت مي كنيد. استفاده از رنگ تيره در زمينه سبب مي شود تا رنگ هاي روشن جلوه بيشتري داشته باشند.

{فرش طرح افشان سرمه اي|فرش گل افشان كاشان|فرش كاشان طرح افشان كرم}

كه طرح گل­ هاي درشت بيشتر به چشم آمده اما طرح گل ريز هماهنگي بيشتري را به نمايش مي­ گذارد. همچنين نقش ريز آن به صورت فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه عرضه مي­ گردد. به طور كلي فرش هاي ماشيني به ۲ دسته، داراي گل ريز و درشت تقسيم بندي مي شود. پس انتخاب اين نوع از طرح فرش را مي توان براي منازل بزرگ با رنگ تيره مناسب دانست تا هم فضايي پيوسته و كوچك را نمايان سازد هم در صورت ساده و خلوت بودن فضا ، فضايي شلوغ به وجود آيد . طراحي مدرن و زيباي به كار رفته در اين قالي افشان توجه افراد مشكل پسند را نيز به خود جلب خواهد نمود. فرش افشان درباري كرم از طرح هاي بسيار شيك و مدرن است كه براي دكوراسيون خانه هاي امروزي و جوان پسند گزينه بسيار مناسبي مي باشد. در ضمن نداشتن ترنج مياني و لچكها در اطراف خود، از ديگر ويژگي هاي آن مي باشد. طرح و نقش­ هاي خاصي در بافت فرش ماشيني گلريز به كار برده شده است. اين خصوصيت باعث مي شود فضاي اطراف فرش خلوت تر و دل باز تر به نظر برسد. فرش افشان سلطنتي كرم هم به دليل نقش و هم رنگ روشني كه دارد سبب مي شود فضاي داخلي خانه بزرگتر ديده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.