فرش مدرن، فرش ماشيني

در اين وبلاگ درباره نكات و اصول نگهداري فرش ماشيني و نحوه نگهداري آن مطالب پست مي شود

۲۳ بازديد

حدود ۱۰۰۰ گلفشان در جهان شناسايي شده است و نيمي از گلفشانهاي جهان در آذربايجان وجود دارند و البته، بيشترين تعداد آنها را ميتوان در فاصله ۱۰ كيلومتري پارك ملي قبوستان در امتداد ساحل درياي خزر پيدا كرد. ساعت بازديد پارك ملي قبوستان از ۹ صبح تا پنج عصر است و براي ورودي آن بايد ۱۰ منات آذربايجان (حدود ۵٫۸ دلار) پرداخت. يعني فرش بايد طوري پهن بشود كه قسمتي از آن با مبل تماس داشته باشد. فرش گبه بزرگمهر كد 17060 به اين علت كه بايد داراي نرمي و لطافت بالا باشد در تعداد شانه 320 و تراكم 1400 توليد شده است و در نتيجه ضخامت نخ خاب آن 15 ميلي متر خواهد بود كه در نوبه خود باعث نرمي و لطافت فرش گبه خواهد شد. شانه فرش در زيبايي قالي تاثير بالايي داره و از زيباترين طرح هاي فرش ماشيني محصولات 1500 شانه هستن . مي تواند با كمي دقت، بهترين مدل قالي و فرش را در خود جاي دهد.

{فرش ماشيني مدرن و شيك|فرش لاكچري كاشان|فرش ماشيني مدرن كاشان}

فرش طوسي فانتزي همچنين عمده اندازههاي فرش در بازار شش، 9 و 12 متري است كه با توجه به كاهش زيربناي آپارتمانها و نوع دكوراسيون منازل فرشهاي شش و 9 متري تقاضاي بيشتري دارند. از اين رو براي خريد انواع فرش فانتزي كوچك مي بايست به اين موارد توجه ويژه نمود. براي انتخاب طرح فرش با توجه به مبلمان و دكوراسيون منزل مي توان از تنوع بي نظير نقشه هاي فرش ماشيني كاشان انتخابي مناسب كرد. همچني با توجه به بالا بودن قيمت فرش ها گاها انواع فرش ماشيني فانتزي ديده مي شود كه با كيفيت پايين به بازار عرضه مي شوند. تفاوت ديگر كيفيت مواد اوليه است؛ در ساخت فرش هاي دستبافت از پشم و نخ هاي طبيعي استفاده مي شود در حالي كه براي بافت فرش هاي ماشيني نخ هاي مصنوعي مانند نايلون و پلي استر بكار گرفته مي شود، اين كيفيت مواد باعث مي شود يك فرش چندين سال عمر كند و يا زودتر از بين برد و آخرين تفاوت بين آن ها ظاهر فرش مي باشد. نكته مهم ديگر در مورد فرشهاي ماشيني الياف مصنوعي آن است كه ممكن است براي اعضاي خانواده حساسيت هاي پوستي ايجاد كند و همينطور بهراحتي مو و آلودگي را به خود جذب ميكنند.

شكل، سبك، اندازه، رنگ و بافت آن مي تواند دكوراسيون يك خانه را خراب يا كامل كند. در بافت لوپ فرش خاب ندارد و نخ خاب به صورت گرد بافته مي شود و سر گره ها به داخل فرش بر مي گردد . جالب است بدانيد اشكال متنوع فرش شگي علاوه بر طرح هاي مربع و مستعطيل از طرح هايي همچون قلب، برگ، نيم دايره وساير اشكال هندسي را در بر مي گيرد. نفت آنقدر در ميان ساكنان باكو حائز اهميت است كه حتي پا را از اقتصاد آنها نيز فراتر گذاشته و وارد عرصههاي ديگري مانند هنر نيز شده است. سبك منحصربهفردي از هنر نقاشي در باكو پديد آمده است كه مواد اوليه آن، نفت خام است و با انگشت و ناخن انجام ميشود. علاوه بر اين در فرش هاي با شانه و تراكم پايين معمولا از جنس و مواد اوليه ارزان تر نيز استفاده مي شود. نماي كلي اين فرش فانتزي با استفاده از اشكال هندسي در كنار طرح هاي دستبافت ايجاد شده كه مي تواند براي استفاده در دكوراسيون هاي سنتي نيز گزينه مناسبي باشد. در علم امروز از رنگ طوسي به طور گسترده در دكوراسيون منازل مدرن و حتي كلاسيك استفاده مي شود بدون آنكه صاحبان اين منازل ذره اي احساس اندوه و افسردگي داشته باشند.

{البته براي ابعاد متفاوت قيمت اين فرش متفاوت خواهد بود.|فرش مدرن مخصوص پذيرايي|فرش فانتزي مشهد|فرش فانتزي جديد}

 

فرش هاي دايره اي باعث لطافت بيشتر محيط مي شوند زيرا خطوط صاف و تيز در طرح هاي مدرن را با شكل دايره اي كه دارد كاهش مي دهد. چنانچه درمورد پرده و روتختي از مدل هاي ساده استفاده كرده ايد درمورد فرش بهتر است به سراغ نمونه هاي طرحدار برويد. در حقيقت بيشتر گردشگران فقط براي تماشاي سنگنگارههاي باستاني قبوستان به اين منطقه نميآيند، بلكه گلفشانها نيز عامل ديگري براي كشاندن مسافران به اين نقطه پرت و دورافتاده است. البته براي ابعاد متفاوت قيمت اين فرش متفاوت خواهد بود. يكي از محصولات پر فروش در زمينه فرش 700 شانه مي باشد كه شما مي توانيد آن را با الياف اكريليك هيت ست و با قيمت بسيار مناسب از فروشگاه اينترنتي ديجي فرش خريداري نماييد. آذربايجان كشور چايها است و هر چقدر كه پيدا كردن يك فنجان قهوه دمكشيده خوب در آن كار سختي است، چاي را بهراحتي ميتوانيد در هر كوچه و پسكوچه باكو پيدا كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.