5 نكته براي مراقبت و نگهداري فرش ماشيني در خانه

در اين وبلاگ درباره نكات و اصول نگهداري فرش ماشيني و نحوه نگهداري آن مطالب پست مي شود

۸۳ بازديد

در خانه سياست بدون كفش داشته باشيد.


به دليل اينكه فرش هاي امروزه خريداري مي شود اغلب فرش هاي 1200 شانه گل برجسته و 1500 شانه است كه داراي تراكم عرضي بسيار بالايي هستند و نگهداري آن ها نسبت به فرش هاي 700 شانه دقت بسيار بالايي را مي طلبد.( مخصوصا فرش مدرن ) دليل اصلي كثيف شدن بسياري از فرش ها خاك و اشغال هاي محيطي است كه به مرور زمان وارد قسمت هاي برجسته فرش مي شوند رنگ فرش را كدرتر و الياف آن را سفت تر مي كند.سعي كنيد روي اين فرش ها بدون كفش حركت كنيد و حتي الامكان از "پاپوش" استفاده كنيد تا زمان راه رفتن روي فرش به آن آسيب وارد نشود.

5 نكته براي مراقبت و نگهداري فرش ماشيني در خانه

در خانه سياست بدون كفش داشته باشيد.

به دليل اينكه فرش هاي امروزه خريداري مي شود اغلب فرش هاي 1200 شانه گل برجسته و 1500 شانه است كه داراي تراكم عرضي بسيار بالايي هستند و نگهداري آن ها نسبت به فرش هاي 700 شانه دقت بسيار بالايي را مي طلبد. دليل اصلي كثيف شدن بسياري از فرش ها خاك و اشغال هاي محيطي است كه به مرور زمان وارد قسمت هاي برجسته فرش مي شوند رنگ فرش را كدرتر و الياف آن را سفت تر مي كند.سعي كنيد روي اين فرش ها بدون كفش حركت كنيد و حتي الامكان از "پاپوش" استفاده كنيد تا زمان راه رفتن روي فرش به آن آسيب وارد نشود.

 

استفاده بيش از حد جارو كشيدن ممنوع

مورد ديگري كه موجب آسيب رسيدن به فرشهاي 1200 شانه ماشيني و 1500 شانه مي شود، جارو كشيدن مداوم است، زيرا براي گرفتن گرد و غبار كه در قسمت هاي فرورفتگي فرش يا در اصطلاح در خاب پايين فرش قرار دارند. فرش هاي با شانه بالاتر ضخيم تر و ريز بافت تر هستند. اگر نياز به جارو كشيدن دارد هفته يك بار يا چند هفته يك بار از جارو برقي استفاده كنيد. ( فرش فانتزي )

 

به محض مشاهده لكه ها آن را از روي فرش پاك كنيد.

اگر چه خوردن و آشاميدن روي فرش هاي 1200 شانه و 1500 شانه ممكن است سخت باشد، به دليل اينكه اتفاقي چيزي روي فرش ريخته نشود. اگر چنين اتفاقي براي فرش ماشيني شما افتاد، هر چه سريعتر آن را تميز كنيد. به ياد داشته باشيد كه الياف فرش ماشيني از نوع آكريليك هيت ست است، بنابرين، اگر چيزي روي آن ريخته شود و آن را تميز نكنيد، موجب ايجاد لكه خواهد شد.

 

از محصولات تميز كننده مناسب استفاده كنيد.

صحبت از تميز كردن لكه هاي فرش بسيار مهم است كه هر خانم ايراني بايد آنرا بداند، كه از كدام مواد شوينده يا تميز كننده براي از بين بردن آن لكه استفاده كنيد. به دنبال محصولات تميز كننده مخصوص فرش باشيد كه براي آن ساخته شده. هنگام استفاده از مواد شوينده از اشباع زياد آن در درون فرش جلوگيري كنيد. تا به الياف فرش آسيب وارد نكند.

 

از بخارشو براي تميز و برق انداختن فرش خود استفاده كنيد.

وقتي صحبت از مراقبت كلي فرش و تميز كردن آن مي شود، يك گار پاياني ديگر هم بايد انجام دهد تا فرش هاي شما به بهترين شكل تميز و براق ديده شود. سالي دو بار از بخارشو  براي تميز كردن فرش 1200 شانه خود استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.